+31 (0)79 – 23 40 266

Vraag & antwoord|alles-in-1

Met welke kosten moet ik rekening houden bij het afsluiten van een abonnement?

Bij het afsluiten van een abonnement dient u rekening te houden met een aantal kosten. Uw rekening bestaat uit maandelijkse abonnements- en gebruikskosten. Bij het afsluiten van een abonnement kunnen eenmalige en maandelijkse kosten in rekening gebracht worden. Hieronder leggen we uit wat deze inhouden.

Eenmalige kosten
Dit zijn de kosten die de aanbieder rekent voor het activeren van het abonnement. U moet hierbij denken aan de aansluitkosten, de eenmalige kosten voor de modem die u bij het abonnement kiest, eventuele kosten voor een installatie door een monteur en de verzendkosten van het startpakket en/of de modem.

Maandelijkse kosten
De maandelijkse kosten zijn de abonnementskosten die je maandelijks aan de provider betaalt. In de meeste gevallen worden deze maandelijks van je rekening afgeschreven die je op hebt gegeven bij je bestelling.

Optionele kosten
De optionele kosten zijn kosten voor extra diensten die u afsluit bij uw abonnement. Bijvoorbeeld als u voor een bepaald zenderpakket kiest, of een extra TV ontvanger. Ook deze kosten zijn aangegeven bij de abonnementen op onze website. Alle kosten zijn terug te vinden na het doen van de postcode controle. U komt dus niet voor verrassingen te staan.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Wat is sneller, ADSL of kabel?

Deze vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden. De reden hiervoor is dat deze internetverbindingen gebruikmaken van een andere techniek. DSL en kabelinternet zijn beide breedband verbindingen maar verschillen wel van elkaar. Glasvezel is een nieuwe techniek.

DSL
De snelheid van DSL (ADSL en VDSL) is afhankelijk van de afstand naar de wijkcentrale. Met DSL gebruikt u uw telefoonlijn om informatie over het internet te sturen en te ontvangen. Voor DSL heeft u dus een telefoonaansluiting nodig.

Kabel
Bij kabelinternet kan het voorkomen dat de verbinding wordt gedeeld met andere gebruikers uit de omgeving. In principe hoeft dit geen bezwaar te zijn, maar als u veel zware gebruikers in uw omgeving heeft kan dit de snelheid van de verbinding beïnvloeden. Tegenwoordig maken steeds meer kabelaanbieders echter gebruik van een nieuwere techniek waarbij dit nadeel niet meer aanwezig is.

Glasvezel
Met glasvezel zijn hogere internetsnelheden beschikbaar dan bij DSL en de kabel. Glasvezel is nieuw en nog niet in heel Nederland beschikbaar. Bij glasvezel gaat uploaden even snel als downloaden.

Welke is het snelste?
In de vergelijker geven wij per abonnement aan wat de verwachte snelheid op uw adres is. Zowel voor de download- als de uploadsnelheid. Wel zo makkelijk.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Welk abonnement past bij mij?

U kunt bij ons verschillende pakketten vergelijken, afhankelijk van uw wensen. In onze vergelijker kunt u al uw persoonlijke voorkeuren invullen, om zo het beste pakket te vinden. Welke pakketten we aanbieden en waar u rekening mee moet houden bij het kiezen van een pakket hebben we voor u op een rijtje gezet.

Keuze pakket
Het is verstandig om te bedenken waarvoor u diensten wilt gaan gebruiken. U kunt uzelf onder andere de volgende vragen stellen:

  • Internet: hoe, voor wat en met hoeveel mensen/apparaten ga ik internet gebruiken?
  • Tv: heb ik behoefte aan speciale zender of zenderpakketten? Wil ik meerdere ontvangers of een opnamefunctie?
  • Bellen: wat is mijn belgedrag? Wil ik onbeperkt kunnen bellen of is dat niet nodig?

Als u weet wat u wilt gaan gebruiken, kunt u kiezen uit de volgende pakketten:

  • Alles-in-1: internet, tv en bellen in één pakket.
  • Internet en tv: als u geen vast bellen erbij hoeft.
  • Internet en bellen: alleen internet en vast bellen.
  • Internet: alleen een internet-abonnement.
  • Digitale tv: alleen een abonnement voor digitale tv.

Postcodecheck
Afhankelijk van waar u woont, heeft u de keuze uit een aantal providers. Vaak zijn er minder verschillende pakketten beschikbaar in meer landelijker gebied. Met behulp van de postcodecheck wordt niet alleen de beschikbaarheid van pakketten bepaald, maar ook de maximaal haalbare internetsnelheid op het adres.

  • Kabel: bijna alle huishoudens in Nederland zijn aangesloten op het kabelnetwerk. De internetsnelheden zijn bovendien zeer constant.
  • DSL: de afstand tot de wijkcentrale bepaalt of een abonnement beschikbaar is. Hoe groter de afstand, hoe lager de werkelijke internetsnelheid. Woont u te ver van een wijkcentrale, dan kan het zelfs zijn het niet mogelijk is om internet en tv via DSL geleverd te krijgen.
  • Glasvezel: glasvezel wordt langzaam uitgerold in Nederland. Afhankelijk van waar u woont, kunt u hier gebruik van maken. Net als bij de kabel kunnen met glasvezel zeer hoge internetsnelheden worden gehaald.

Om pakketten te kunnen vergelijken, hoeft u alleen maar uw postcode en huisnummer in te vullen. Op basis van die gegevens kijken wij welke deals op uw adres beschikbaar zijn. Fijn hè.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Komt een monteur het installeren of moet ik dit zelf doen?

Heeft u een internetpakket aangeschaft maar bent u zelf niet al te handig met installeren? Dan komt een monteur misschien wel van pas. Maar let op: niet iedere provider biedt deze service aan.

Komt een monteur het installeren?
In principe stuurt de provider niet standaard een monteur mee. Vaak wordt er een handleiding bij het pakket meegegeven en zijn er op de website van de provider aanvullende instructievideo’s te vinden. Komt u er toch niet uit? Dan bieden sommige providers installatieservice aan. Dit is soms gratis maar meestal betaalt u hiervoor. De kosten van de installatieservice zijn vaak opgebouwd uit de kosten voor de monteur en de voorrijkosten. Bij een aantal providers wordt de service voor een vast bedrag aangeboden. Bij anderen betaalt u voor de tijd die de monteur kwijt is aan de installatie. Niet alle providers hebben een installatieservice. Sommige (veelal budgetproviders) bieden deze service niet. Let daarom goed op bij het overstappen of u een installatiemonteur nodig heeft en of uw provider deze service biedt.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Ik heb al een abonnement, kan ik dat behouden of om laten zetten?

Dit kan. Om zonder signaalverlies over te stappen zijn er een paar spelregels waar u zich aan dient te houden. De overstapregels kunnen per provider verschillen.

Er zijn een aantal regels die bij alle providers unaniem gelden:

  •  U bent zelf verantwoordelijk voor de financiële (contractuele) verplichtingen met uw huidige provider.
  • Het is niet mogelijk om over te stappen naar dezelfde provider zonder signaal verlies.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Welke internetsnelheid past bij mij?

De internetsnelheid: een belangrijke factor bij het kiezen van een abonnement dat bij u past. Want niemand wordt blij van langzaam internet. De internetsnelheid wordt weergegeven in megabits per seconde (Mb/s). We hebben voor u op een rijtje gezet bij wat voor gebruik welke internetsnelheid past.

Beperkt internetgebruik
U woont alleen of met z’n tweeën. Internet gebruikt u vooral om uw e-mail te checken en af en toe wat te netflixen. Dit is prima mogelijk met een internetsnelheid van 20 Mbit/s. En, hoe lager de internetsnelheid, hoe goedkoper het abonnement.

Gemiddeld internetgebruik
U heeft meerdere computers en/of tablets in huis en woont samen met uw gezin. Gamen, bestanden downloaden en televisie kijken, gebeurt nog al eens tegelijkertijd. Dit kan gemakkelijk met een internetsnelheid rond de 50 Mbit/s.

Intensief internetgebruik
Meerdere mensen in huis gebruiken vaak tegelijk internet. Jullie streamen, gamen en netflixen in topkwaliteit. Smartphones staan altijd aan en jullie hebben misschien zelfs smarthome gadgets. Online zonder gedoe bent u zeker met 100 Mbit/s.

Werkelijke internetsnelheid
De werkelijke internetsnelheid is afhankelijk van een aantal factoren:

  • Type verbinding (kabel, DSL of glasvezel)
  • Afstand tot de wijkcentrale bij DSL
  • Bekabeling

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Per wanneer kan ik overstappen?

Door te vergelijken ziet u wat u kunt besparen. Zo voorkomt u dat u te veel betaalt. Check wel altijd eerst de contractvervaldatum van uw huidige contract. Na de contractvervaldatum is uw contract altijd maandelijks opzegbaar. U kunt dan op elk moment overstappen.

Overstappen via Contractvergelijker.nl
Heeft u een abonnement voor internet, internet en bellen of alles-in-1 gevonden dat bij u past? Mooi. Wij sturen u aanvraag naar de provider. U ontvangt binnen een paar dagen uw contractbevestiging en u heeft dan 14 dagen wettelijke bedenktijd. Overstappen is zo gebeurd.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Ik heb al een abonnement, kan ik dat behouden of om laten zetten?

Dit kan. Om zonder signaalverlies over te stappen zijn er een paar spelregels waar u zich aan dient te houden. De overstapregels kunnen per provider verschillen.

Er zijn een aantal regels die bij alle providers unaniem gelden:

  • U bent zelf verantwoordelijk voor de financiële (contractuele) verplichtingen met uw huidige provider.
  • Het is niet mogelijk om over te stappen naar dezelfde provider zonder signaal verlies.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Hoe annuleer ik mijn contract?

contract annuleren |

 

Contact

Openingstijden helpdesk:
Ma t/m vr: 09:00 - 17:30 
Za - zo: Gesloten

Hoofdkantoor

Luxemburglaan 2, 2711 BC Zoetermeer
Bel ons op: +31 (0)79 - 23 40 266
Mail ons middels: contactformulier

 Voorwaarden & Partnerschap

Algemene voorwaarden | Cookie- en privacyverklaring | Disclaimer|Klacht indienen | Partner worden