+31 (0)79 – 23 40 266

Vraag & antwoord|mobiel

Hoe lang is een aanbieding geldig?

Iedere aanbieding heeft een beperkte geldigheidsduur. De geldigheidsduur is afhankelijk van de overeenkomst die Contractvergelijker.nl sluit met de aanbieder. In de regel lopen aanbiedingen tot het einde van iedere kalendermaand. De exacte data staan op de website vermeld. Let op: niet iedere actie heeft dezelfde einddatum. Tevens gaat iedere actie gepaard met een bepaalde voorraad. “Zolang de voorraad strekt” is dus altijd van toepassing, hetgeen betekent dat een actie ook eerder afgelopen kan zijn dan de op de website vermelde einddatum. Daar tegenover staat dat de aanbieder nooit een klant zonder diens expliciete toestemming aansluit op een slechtere actie dan werd aangevraagd.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Ik heb mijn simkaart ontvangen, in het toestel gedaan, maar het werkt niet. Wat kan dat zijn?

 Controleer of uw simkaart werkt in een ander, simlock vrij, toestel. Mocht de simkaart nu wel werken ligt de oorzaak bij uw toestel. Mocht uw toestel nieuw zijn dan is deze wellicht defect. Wanneer u een toestel gebruikt wat reeds in uw bezit is dan is deze waarschijnlijk voorzien van een simlock. Om een simlock te verwijderen dient u contact op te nemen met de betreffende provider waarvan het toestel is. 

Werkt de simkaart ook niet in een alternatief simlock vrij toestel neemt u dan contact op met de helpdesk van de aanbieder. Bent u doorgestuurd naar een directe pagina van de aanbieder zoals Gsmweb.nl of budget mobiel, dan is dit de aanbieder die u verder kan helpen.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Ik heb een contract ontvangen, ondertekend en te laat retour gestuurd(na de einddatum van de actie). Krijg ik nu automatisch de nieuwe (duurdere/goedkopere) aanbieding?

Indien de aanbieding is verbeterd of goedkoper is geworden, wordt uw aanvraag uiteraard gewoon behandeld. Indien de nieuwe aanbieding slechter is, wordt uw contract niet geactiveerd en ontvangt u van de aanbieder een bericht hierover.

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Ik wil graag nummerbehoud. Kan dat?

Nummerbehoud kan onder bepaalde voorwaarden.
Kort samengevat: 

  • Uw huidige mobiele nummer dient actief te zijn, ook indien u een prepaidkaart heeft. 
  • Indien uw abonnement reeds is opgezegd, dient deze nog minimaal 1 maand actief te zijn. 
  • U hoeft niet zelf uw abonnement op te zeggen. Met de overdracht van het mobiele nummer naar het nieuwe abonnement wordt tevens het oude abonnement automatisch beeindigd.
  • U kunt maximaal 2 maanden voor het einde van uw huidige abonnement nummerbehoud aanvragen.
  • Indien het nummer aan een abonnement is gekoppeld tevens een recente telefoonnota van uw huidige abonnement mee sturen. Hierop staan gegevens vermeld die essentieel zijn voor het welslagen van de nummerportering. Wilt u porteren vanaf een prepaidkaart dan is dit niet nodig. 
  • Na activatie worden simkaart en eventueel telefoon + accessoires direkt aan u verstuurd. 
  • Het is niet mogelijk een porteringsverzoek te annuleren, ook al is deze nog niet uitgevoerd. 
  • Bij nummerportering vanaf een prepaidkaart komt het beltegoed op de prepaidkaart te vervallen. 
  • Nummerbehoud is altijd geheel voor eigen risico;
  • Houd altijd rekening met uw opzegtermijn van uw huidige abonnement;
  • Nummerbehoud is een zaak tussen u en uw oude/nieuwe netwerk. Contractvergelijker.nl staat los van iedere procedure met betrekking tot nummerbehoud. Alle vragen omtrent nummerbehoud kunt u stellen aan de betreffende netwerken;
  • Nummerbehoud kan uitsluitend indien u van netwerk wisselt. Wilt u uw nummer behouden binnen hetzelfde netwerk, vraag dan een verlenging van uw huidige abonnement aan. ​

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Hoe werkt nummerbehoud?

Nummerbehoud is het behouden van uw nummer wanneer u van netwerk verandert. Nummerbehoud is niet hetzelfde als contractverlenging.
Onderstaand de procedures per provider:

Procedure nummerbehoud naar KPN / Hi / Simyo.

  • U vult het nummerbehoudformulier in en stuurt het gelijktijdig met uw contract mobiele telefonie retour naar de aanbieder. De aanbieder betreft de pagina waar u naartoe wordt doorverwezen.
  • Na ontvangst van uw gegevens, zet desbetreffende aanbieder een verzoek tot nummerbehoud bij uw nieuwe provider in het systeem.
  • U ontvangt na activatie van de aanbieder een nieuwe simkaart met een nieuw tijdelijk nummer. Uw nieuwe provider porteert vervolgens uw oude nummer op de nieuwe simkaart. 
  • Tot de datum van porteren beschikt u over een € 0,00 abonnement. U betaalt geen abonnementskosten maar  wel de eventuele verbruikskosten. U belt voor de buiten de bundel tarieven.

Procedure nummerbehoud naar Vodafone / Tele2 / Hollandsnieuwe / Ben / Telfort / T-Mobile.

  • U vult het nummerbehoudformulier in en stuurt het gelijktijdig met uw contract mobiele telefonie retour naar de aanbieder
  • Na ontvangst van uw gegevens, zet de aanbieder een verzoek tot nummerbehoud bij uw nieuwe provider in het systeem.
  • U ontvangt na activatie van de aanbieder een nieuwe simkaart met een nieuw tijdelijk nummer. Uw nieuwe provider porteert vervolgens uw oude nummer op de nieuwe simkaart. 
  • Tot de datum van portering kunt u met de nieuwe simkaart niet bellen. Dat kan pas vanaf het moment dat daadwerkelijk uw nummer is omgezet. 

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Ik wil mijn aankoop annuleren, hoe kan dat?

Retourneren losse aankopen:

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt, of het laatste goed in bezit krijgt indien de bestelling uit meerdere verzendingen bestaat.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u de aanbieder via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U dient hiervoor gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping. Deze staat op de website van de de aanbieder waar u naartoe bent doorgelinkt.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van de aanbieder terug. Zij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Zij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan de aanbieder heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Zij zijn gerechtigd waardevermindering in rekening te brengen indien u meer met het product heeft gedaan dan noodzakelijk was om het toestel te beoordelen, zoals u dat in een fysieke winkel ook zou kunnen.

Meer weten?
Heb u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Mijn toestel werkt niet naar verwachting, wat nu?

In de praktijk blijkt dat 80% van de problemen met toestellen en carkits veroorzaakt wordt door het niet juist instellen van de telefoon. Leest u daarom altijd eerst de bijgeleverde handleiding zorgvuldig door. Kijk vervolgens op de website van de fabrikant of hier aanwijzingen staan die uw probleem omschrijven. Nagenoeg alle merken hebben een professionele helpdesk, die via het internet bereikbaar is. Voor GPRS-/ MMS- / SMS- en internet instellingen dient u contact op te nemen met de provider (het netwerk dat uw telefoonabonnement levert).

Meer weten?
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag? Stel deze dan aan een van onze medewerkers door contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

Hoe annuleer ik mijn contract?

contract annuleren |

 

Contact

Openingstijden helpdesk:
Ma t/m vr: 09:00 - 17:30 
Za - zo: Gesloten

Hoofdkantoor

Luxemburglaan 2, 2711 BC Zoetermeer
Bel ons op: +31 (0)79 - 23 40 266
Mail ons middels: contactformulier

 Voorwaarden & Partnerschap

Algemene voorwaarden | Cookie- en privacyverklaring | Disclaimer|Klacht indienen | Partner worden